رادیاتور شوفاژ پره ای

رادیاتور شوفاژ پره ای

آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1399/12/11 ساعت 15:35

رادیاتور شوفاژ پره ای Blade Radiator 

رادیاتور شوفاژ پره ای در سه نوع رادیاتور آلومینیومی ، رادیاتور فولادی و رادیاتور چدنی تولید می شوند. رادیاتور شوفاژ پره ای که معمولا از ۵ تا ۲۵ پرده می تواند باشد برای گرمایش فضاهای مسکونی ،اداری، استخر و... به کار می رود. رادیاتور شوفاژ پره ای به دو صورت اتصال جوشی یا پرسی و اتصال رزوه ای جداشدنی تولید می شوند. رادیاتورهای با اتصال جوشی قابلیت اضافه یا کم کردن مقدار پره را ندارند و هنگام خرید باید با تعداد پره و ظرفیت مورد نیاز تهیه شود. اما رادیاتورهای شوفاژ پره ای جداشدنی قابلیت اتصال به وسیله واشر و مغزی را دارا می باشند، و میتوان تعدادی پره از آن را به یکدیگر متصل نمود و یا از هم باز نمود.

رادیاتور شوفاژ پره ای

انواع رادیاتورهای شوفاژ ‎پره ای

رادیاتورهای شوفاژ پره ای به سه نوع تقسیم می شوند:

رادیاتور شوفاژ آلومینیومی

رادیاتور شوفاژ آلومینیومی که معمولاً  طول هر پره معادل ۶ تا ۸ سانتی متر هستند و عمق معمول آنها معادل حدوداً  ۸تا۹سانتی متر می باشد و در بلوک های 5 ،7 و۱۰ پره تولید می شوند که می توان به وسیله متصل نمودن دو بلوک به یکدیگر به تعداد پره ۱۲،۱۵ ، ۱۷،۲۰ پره رسید. ظرفیت حرارت معمولی رادیاتورهای پره ای از ۱۰۰ تا ۱۹۰ کیلو کالری بر ساعت است  که با توجه به ظرفیت حرارتی مورد نیاز تعداد پره ها مشخص می شود. اتصال بین پره های رادیاتور آلومینیومی شوفاژ از نوع رزوه ای جداشدنی به وسیله ی واشر و مغزی رادیاتور است.

استفاده از رادیاتور آلومینیومی جهت بهره برداری به همراه پکیج های دیواری توصیه نمی شود. چرا که آب در جریان بین رادیاتور آلومینیومی و مبدل حرارتی مسی در پکیج واکنش شیمیایی انجام داده و تولید گاز هیدروژن می کند که علاوه بر هواگیری مکرر رادیاتور سبب عدم کارکرد صحیح سیستم خواهد شد.

رادیاتور شوفاژ آلومینیومی از پر فروش ترین و پرطرفدارترین رادیاتورها در ایران است. آکس (فاصله لوله ها) در رادیاتور آلومینیومی معمولاً ۵۰۰ میلی لیتر است و ارتفاع هوبلوک تقریباً معادل 57 سانتی متر که به صورت سفارشی در انواع ۳۵-۶۰-۹۰-۱۵۰ سانتی متری تولید و عرضه می گردد.

تمامی مدل های شوفاژ پره ای آلومینیومی با استفاده از شمش آلومینیوم تحت فشار به صورت دایکاست و یکپارچه تولید می شوند و قابلیت لوله کشی از سمت چپ یا راست را دارا می باشند. 

در صورتی که ظرفیت حرارتی محل به گونه ای بود که نیاز به تعداد بیش از ۲۰ پره رادیاتور باشد، به دلیل طول زیاد و عدم گردش صحیح آب در رادیاتور می بایست ورود و خروج آب رادیاتور از دو طرف اعمال گردد تا گردش کافی آب در رادیاتور برقرار شود.

رادیاتور شوفاژ پره ای آلومینیومی جهت افزایش توان انتقال حرارت ،بر روی مجاری آب دارای تیغه هایی عمودی است که سطح انتقال جهت را افزایش می دهند. پره های شوفاژ آلومینیومی از داخل و خارج دارای پوشش رنگ هستند تا علاوه بر جلوگیری از خوردگی داخلی سبب هواگیری کمتر رادیاتور شود. 

معمولاً رنگ رادیاتور آلومینیومی به صورت دولایه مایع و پودری اکترواستاتیک است که پس از رنگ آمیزی در کوره پخت می شوند. 

رادیاتور شوفاژ فولادی

رادیاتور شوفاژ پره ای فولادی که از قدیمی ترین نوع رادیاتورها هستند به صورت پره های متصل شده به یکدیگر می باشند. هر پره از دو صفحه پرسکاری شده شیاردار تولید شده که به یکدیگر متصل می شوند و قابلیت کم کردن و یا افزودن پره را ندارند و هنگام خرید باید با توجه به ظرفیت حرارتی، مدل و تعداد پره رادیاتور مشخص گردد.

رادیاتور فولادی پره ای که اصطلاحاً به رادیاتورهای مدرسه ای نیز معروف هستند در شش سایز مختلف ، 200*300 و200*500 و 200*600 و 100*500 و 150*500 و 150*600 تولید می شوند.

تعداد پره هایی که در رادیاتور فولادی پره ای به یکدیگر متصل می شوند بین 6 تا 30 پره است که می توان از هر دو طرف رادیاتور جهت اتصال لوله ها استفاده کرد. در رادیاتورهای بالای 20 پره جهت سهولت گردش آب بهتر است که ورودی و خروجی از دو سمت مخالف به رادیاتور نصب شوند. تمامی مدل های رادیاتور فولادی پره ای از داخل و خارج دارای پوشش رنگ هستند و مقاومت بالایی در برابر فشار و زنگ زدگی دارند. رادیاتور شوفاژ پره ای فولادی دارای آکس (فاصله بین لوله ها) در سه نوع 30 و 50 و 60 سانتی متر هستند.

از معایب رادیاتور فولادی پره ای می توان به عرض زیاد آنها و تیز بودن لبه رادیاتور اشاره کرد که البته در برخی برند ها و مدل ها گوشه های تیز با قرار دادن کاورهای مخصوص از بین رفته اند.

رادیاتور شوفاژ پره ای چدنی

رادیاتور شوفاژ پره ای چدنی به صورت ریخته گری تولید می شود که به صورت پره های جدا شدنی تولید میشود و می توان به وسیله مغزی آنها را به یکدیگر متصل نمود.

رادیاتور شوفاژ پره ای چدنی دارای وزن سنگین در مقایسه با نوع فولادی و آلومینیومی است اما در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است و در مکان های مرطوب قابل استفاده است. راندمان حرارتی پایین رادیاتور شوفاژ چدنی و همچنین وزن بالای آن سبب منسوخ شدن آن شده است. جهت تولید سطح حرارتی معادل یک متر از رادیاتور پره ای چدنی به 20 تا 30 کیلوگرم چدن ریخته گری نیاز است. 

که این وزن رادیاتور فولادی پره ای معادل 9 کیلوگرم و در رادیاتور پره ای آلومینیومی معادل حدودا 5 کیلوگرم است.

انتخاب بهترین رادیاتور

بهترین رادیاتور در سیستم های موتورخانه، رادیاتور آلومینیومی و در سیستم پکیج، رادیاتور پنلی فولادی است.

بهترین رادیاتور به لحاظ سلیقه ای می تواند مدل های قرنیزی، چدنی و شیشه ای باشد اما همیشه ظاهر محصول گویای کیفیت نیست.

بهترین رادیاتور باید:

  • سازگاری کامل با سیستم گرمایش موتورخانه یا پکیج را داشته باشد.
  • به لحاظ ابعادی دارای کوچکترین ابعاد باشد.
  • به لحاظ ظرفیت حرارتی بالاترین راندمان را به نسبت ابعاد و وزن داشته باشد.
  • متریال مورد استفاده در رادیاتور کیفیت لازم برای کارکرد حداقل 15 سال را داشته باشد.
  • به لحاظ ظاهری نسبتا قابل قبول باشد.
  • پوشش رنگ با کیفیتی داشته باشد و پس از چند سال رنگ آن تغییر نکند.
  • وزن رادیاتور سبک باشد تا بتوان در هر محیطی از آن استفاده کرد.
  • تولید شرکت معتبر با گارانتی واقعی باشد.

محاسبه قیمت رادیاتور شوفاژ پره ای

قیمت رادیاتور شوفاژ

قیمت رادیاتور شوفاژ پره ای با توجه به جنس و ابعاد و برند آن متفاوت است. متداول ترین نوع رادیاتور پره ای، رادیاتور آلومینیومی است که در انواع 6 سانتی متری و 8 سانتی متری با آکس 35 سانتی متری و 50 سانتی متری تولید می شود که قیمت های متفاوتی دارند.

قیمت رادیاتور شوفاژ پره ای در برندهای مختلف، متفاوت است، گران قیمت ترین رادیاتور پره ای آلومینیومی موجود در بازار در حال حاضر رادیاتور ایران رادیاتور و بوتان است.

از رادیاتور های ارزان قیمت استفاده نکنید این رادیاتور ها دارای بازدهی حرارتی پایینی هستند و ممکن است فضای مورد نظر شما را گرم نکنند.

قیمت رادیاتور پره ای برای هر پره است و تعداد در قیمت واحد ضرب می شود. برای مثال قیمت رادیاتور 10 پره به قیمت واحد 170 هزار تومان، 1,700,00 تومان می شود.

رادیاتور پره ای بصورت بلوک های بسته شده 5،7 و 10 پره است که می توان با کوپل کردن آنها رادیاتور های 12،15،17 و 20 پره داشت. علاوه بر قیمت پره ها در کوارد کوپل شده قیمت واشر و مغزی برای اتصال و اجرت کوپل کردن بلوک بلوک ها هم به قیمت اصلی اضافه می شود.

بیشتر
حذف همه
(نمایش 40 - 1 محصول از 141)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4